Quadtour - 13 & 14 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annanaarsuriname - WaarBenJij.nu Quadtour - 13 & 14 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annanaarsuriname - WaarBenJij.nu

Quadtour - 13 & 14 mei

11 Juli 2016 | Suriname, Paramaribo

Te goed ingeburgerd, dus alles duurt langer. De Quadtour, inmiddels ook alweer een behoorlijk tijdje terug.

In de ochtend vertrokken we met onze vriendengroep van in totaal 14 mensen richting zanderij. Hier stonden een aantal quads klaar waar je per 2 personen op ging. Na wat oefenrondes was het tijd voor het echte werk. We reden eerst nog in een redelijk rustig tempo achter elkaar aan, langs het vliegveld (waar een vliegtuig bijna ging landen) en hierna staken we over de bushbush in. Toen iedereen eenmaal de smaak te pakken had was het redelijk rustige tempo flink opgevoerd en werd het echt tijd voor RACEN.

Omdat het flink had geregend deze week (en uiteraard ook op het moment dat we aan de tour begonnen), lagen er behoorlijk plassen waar je doorheen moest. Iedereen probeerde elkaar in te halen en elkaar zo vies mogelijk te maken. Wat helaas af en toe tot gevolg had dat sommigen met hun quad vast zaten in een plas.

Er is nog een iemand over de kop gevlogen en ik ben zelf met Anouk achterop, de bosjes in gereden en vast komen te zitten in een plas.
We reden over zand en bauxiet wegen, over zelfgemaakte bruggen, door grote plassen die soms zelfs zo diep waren dat je quad bijna volledig onder water verdween.

Na een paar uurtjes kwamen we aan bij het kamp waar we een duikje konden nemen in de colakreek, waarna we onze hangmatten gingen ophangen. Hierna stond er een heerlijke cassave soep voor ons klaar.
Het was eigenlijk de bedoeling dat we in de nacht nog zouden gaan rijden naar een open stuk, waar je dan sterren kon kijken. Helaas was het gebied waar we doorheen moesten compleet onder geregend en is dit in het donker niet verantwoord. Daarom hebben we gezellig de hele avond met z’n allen gezeten en gedronken.

De dag erna was het tijd voor heel wat uurtjes rijden en gingen we weer door allemaal verschillende stukken natuur heen. Zo heerlijk om gewoon lekker te kunnen racen en onder tussen te kunnen genieten van de prachtige natuur van Suriname.

Deze tour is eigenlijk heel slecht na te vertellen omdat het gewoon ontzettend veel racen, elkaar inhalen en viesmaken was. Maar het was meer dan leuk en wat heb ik genoten en gelachen! Het racen op de quads deed me overigens behoorlijke denken aan Mario kart, zo zag het er ongeveer uit.

Het is leuk om telkens net weer andere soort trips te doen waardoor je Suriname van allemaal verschillende kanten ziet en bekijkt.